Alla inlägg under mars 2015

Av Familjen - 29 mars 2015 18:31

Mamma är en ko ....för henne kan man mjölka

Japp det säger min dotter om mig till var och varannan person.
Var hon fått det från?
Ingen aning egentligen
Hon frågade mig för någon vecka sen om det var sant att hon och W ätit från mina tuttar. Ja sa jag.
Ja sen har väl ett plus ett blivit ett i henne söta hjärna

Jag är ingen kossa
Men kanske var jag en?

Av Familjen - 27 mars 2015 12:04

Jag har två begär här i livet
Två riktigt stora begär

Coca cola light! Livets dryck! Begär är en underdrift beroende är mer sanning

Och
GODIS!!

Inget av det är bra för min kropp
Godis är värre än Cola ur kalori synpunkt!
Colan gör mig inte fet!! (Eller)
Försöker hålla emot dessa synder men det är så svårt
Och Cola dricker jag för jag vägrar leva utan båda sakerna

På vardagar ska jag leva utan godis!! Det ska jag!!!!
Så är det!!!!

Hejja mig!!

Av Familjen - 26 mars 2015 20:35

Det påverkar mig så himla mycket att C har det jobbigt med sitt ex. Det är jobbigt av flera anledningar
Han mår dåligt av det
Hans son mår dåligt av det
Det är jobbigt när jag har en bra relation med mitt ex, känns som jag ibland gnider in det i ansiktet på C helt utan mening såklart.

Men jag känner att jag inte alltid vågar berätta när jag och mitt ex pratat med varandra och så, för det är jobbigt att höra för honom.

Nu har det gått så långt

Hans ex har lämnat in ansökan om ensam vårdnad!
Något hon ALDRIG kommer få men det inser hon inte själv
Hon berättar inte om läkarbesök
Hon låter inte L få pass
Hon låter inte L få följa med på resor
Hon har stått ute med honom i två timmar mitt i vintern för hon missade en buss
Vi träffade henne i somras då han satt i bajsblöja som dessutom läckt till kläder och hon hade inga blöjor med sig
L säger om och om igen att han inte vill bo hos mamma

Men det är INGET vi kan bevisa
Så allt kommer vara ord mot ord

Det tar så mycket energi

Och jag blir så arg att hon får advokat betald och C får betala ca 45 tusen

Gaaaah!!!
Någon som varit med om detta??

Försöker tänka positivt
Men det är tufft

På detta har man ju andra problem
W gråter på nätterna för han har ont i magen
O har öron som strular och fick just reda på att ena röret håller på att ramla ur

Pust
Tur det är helg snart

Av Familjen - 18 mars 2015 13:42

Det finns en sak jag är rätt bra på om jag får säga det själv
Att vila!
Att vara krasslig och ligga ned utan direkt dåligt samvete
Jag har varit sjukskriven i tre omgångar förr
I 20-års åldern pga dålig rygg
Vid båda mina graviditeter har jag varit mer eller mindre sängliggande från v 22
Och jag klarar det, jag brukar säga att jag ska plocka Max en timme per dag
Och ja det gäller nu oxå
För behöver man vila ska man vila!

Att solen skiner gör det ju inte direkt sämre. En baden baden och en tjock filt!

Av Familjen - 17 mars 2015 10:06

Strax efter att jag blivit lämnad av mitt ex fick jag en mycket kraftig blödning som visade sig vara en cysta som spruckit.
Efter det fick jag infektion i livmodern.
I samma veva upptäcktes att jag hade HPV virus, men de såg inga cellförändringar iaf.
Efter ett halvår skulle jag göra ett nytt test för att kolla så alla infektioner var borta och de tog även ett cellförändrings prov igen.
Nu hade jag ytterst ytterst lite, inte ens grad I (det graderas I, II, III sen cancer....typ)
Läkaren var kolugn och sa att det där läker bort av sig själv inom kort då de berodde på infektionen. Men man måste ändå allitid göra kolopski.
Han förklarade lite luddigt vad det var och jag fick tid ngn månad senare.
Väl tillbaka och genomförd kolopski, efter satt jag i bilen och grät. Nej det gör inte ont, det känns. Men efter kändes det som att jag blivit utsatt för övergrepp! Man är så utlämnad, i så många minuter. Jag mådde inte bra. Men nu väntade sex veckor väntan på svaret.
Svaret blev väldigt väldigt lätta cellförändring och såna brukar försvinna. Nytt celleprov om ett halv år.

Ett halvår passerade, strax före jul i år (ett och ett halvt år har passerat efter blödningen) gjorde jag ett cellprov. Eftersom han var så säker på att det läkt ut, 99% gör det så skulle jag få svaret via telefon.
Dagen före nyårsafton ringde han, med beskedet
Anki, det har ökat till grad II, måttliga cellförändringar. Du måste göra en till kolopski sen blir det operation
!!!!!!!!!
Jag var på jobbet, stod bredvid mina chefer och jag försökte bara hålla god min och sa ok.
Det var en dag då jag inte kunde åka från jobbet!

Nyårsafton på tu man hand med min älskling blev mest till långa samtal om detta, vad händer? Kan man bli gravid frågorna halgade men inga svar. Lovade mig själv att inte googla.

Slutet av januari så var det dags för kolopski igen, samma reaktion efter igen. Sen väntade sex veckor till på svar och då öga mot öga.

Fick mitt svar, jo grad II och tom större spridning än vid cellprovet. Läkaren hade aldrig varit med om sån snabb ökning så han sa att detta ska bort direkt.
Dagen efter fick jag träffa specialst på sjukhus, hon sa att detta ska bort fort!
12 dagar senare var det dags! Jag fick välja mellan lokalbedövning och narkos!
Med tanke på hur jag reagerat på kolopski så NARKOS!
Och det vill jag verkligen rekommendera alla! Det ett sånt privat ställe att opereras på och att ligga 10-15 min med särade ben kan inte vara bra för psyket! Kan inte vara bra för efterkommande sexliv. I min värld är man inte modig om man tar lokalbedövning, jag tror snarare man inte tänker på hur man kan må
Efter.
Konisering har ni läst på om, om ni blivit drabbade! Man tar bort en konformad bit från livmodertappen
Ska inte påverka chansen att bli gravid!

Igår gjorde Jag denna konisering.
Fick åka hem efter tre timmar.
Allt gick bra, jag var svag och hade ont när jag rörde mig. Blöder som en vanlig mens i början av den. Rätt mkt men inget överdrivet
Idag är jag sängliggande får ont direkt om jag rör mig, och det är väl för att såret inte läkt. Så idag tänker jag tillåts mig att ligga still till barnen hämtas.
Om sex veckor får jag provsvaren, har de fått bort allt och bekräftelse på att det "bara" var cellförändringar.

Mitt råd till alla gå och ta cellprovet
DET gör inte ont och tar inte ens en minut!!
Men tänk om ni struntar i det och det hinner utvecklas till cancer.....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards