Alla inlägg den 17 februari 2016

Av Familjen - 17 februari 2016 10:07

Att skaffa barn är ju sjukt dyrt och pengar är ju inget man vill tänka på direkt när man ska få barn.
Man skaffar ju inte barn pga ekonomin. Men jag kan ändå inte sluta förundras över de som skaffar sex barn eller fleer. Tre barn är många nog och vi kommer ju ha fyra barn varannan vecka.

Allt kostar
Det kostar att vara sjukskriven
Barnen behöver rum att sova i så större boende behövs.
Större bil behövs ? på den iaf
Sen är det vagn, säng, babyskydd etc
Man ska vara mamma/pappaledig och förlora en massa pengar men man ska ändå ha råd att betala de räkningar man har idag.

Pust

Oroar mig mkt
Jag kommer mest troligt bara vara mammaledig tre månader sen börja jobba ca 25% så långe bebisen ammar på dagarna. När hon slutat med det så ska vi försöka dela på dagarna och jobba 60/40 var.
Detta för att inte förlora så mkt pengar men oxå för att inte förlora kontakten med jobbet. Jag har ett jobb som är kul, flexibelt och stressigt. Men jag är just nu rätt oersättlig. Men såklart kan vem som helst ta min plats om jag lär upp ngn, men då blir jag rädd om min tjänst
Vad händer med mig när jag kommer tillbaka min vikarie kanske gör ett bättre jobb än jag.......det kan ju hända.
Mina chefer insåg rätt snabbt att lära upp ngn kommer ta ett halvår och eftersom jag inte vill vara borta så länge så kostar det mer än det smakar,
Hur de ska lösa min tjänst när jag är borta återstå att se

Men sen är det så att jag tyckte det var rätt jobbigt att vara mammaledig sista gången. Visst han var sjuk och vi flängde till sjukhus hela tiden, men jag var inte mig själv under lång tid, och där sprack mitt äktenskap tror jag. Tycker fortfarande det är mitt ex fel, han tog aldrig några nätter. Såg bara till sig själv och tyckte jag var tråkig som jämt var trött. Att vår son vaknade ca 20 ggr per natt var inget konstigt tyckte han....
Jaja hur som helst vill jag att vi delar mer på detta. Min sambo jobbar kvällar varannan vecka och då kommer han få ta bebisen så jag får sova alt jobba.
Vi hoppas det blir bra
Hans ex har skrivit till mig i vrede och sagt vilken dålig pappa han var som aldrig tog hand om deras son (hon var dock arbetslös de tre år de levde ihop med barn) hon tyckte han var ett svin som tex inte tog ledigt för stt följa med till BVC
Jag har sagt till min sambo, upp till bevis att hon har uppfattat allt fel :)

Nehe
Dax att jobba lite mer

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards