Alla inlägg den 4 november 2014

Av Familjen - 4 november 2014 20:49

Jag är en mamma som vill ha sina barn nära, jämt! Jag kramar och pussar på dem ofta och det absolut bästa som finns är att ligga i gosa i sängen på helgmorgnar! Och så tycker mina barn med!

Att somna nära är en annan sak, har aldrig varit en mamma som tvingat barnen att somna i egen säng.
Tro mig jag har försökt, för det sägs ju att somnar de i sin egen säng så sover de där hela natten. Men det där med ledsna barn när de ska somna är verkligen inte min grej. Inte långa sövningar heller.
Jag får hellre barnen att somna lugna och nöjda. Och det gör de genom att somna nära mig i min säng, inte sällan somnar båda mer eller mindre på mig. Mysigt! Sen bär jag in dem till deras sängar och vill de sova hos mig sen ja då är de välkomna.

Jag och min sambo har tre barn varannan vecka, trångt om alla kommer in till oss på natten. Vi har löst detta genom att köpa en 80 säng som vi satt ihop med vår dubbelsäng.
Alla ska sova gott det är viktigt!

Även katten ...

Av Familjen - 4 november 2014 07:57

Tidigt i vårt förhållande började vi prata om uppfostran, regler etc när det gäller barnen. Vi tyckte nog båda att vi hade samma grundtankar. Men i verkliga livet så inser jag att tolkningen av dessa grundtankar är väldigt olika.

Att inte tvinga barnen att äta upp maten innebär för en (läs mig) att äter man inte maten så blir man utan. Sen får man en frukt på kvällen, men det är oavsett om man ätit middag eller inte. För den andra innebär det att gillar man inte maten som serveras så får man välja något annat som då tillagas....

Att man aldrig får slåss innebär för den ena (läs ...ja ni förstår) att man får inte slåss, punkt! Jag säger ifrån direkt spelar ingen roll vad som hänt innan! Självklart går man igenom var som hänt och pratar om det. Men att slåss så en får stora blåmärken nej det är aldrig ok. För den andra innebär det att ser man inte vad som hänt så ska man inte säga åt. Och om man kommer in mitt i ett bråk så räcker det att man gulligt säger "hörni man bråkar inte"

Mm väldigt olika tolkningar av något man trodde sig tycka lika om....

Leder till

Lånad bild från Google

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards