Alla inlägg under april 2015

Av Familjen - 16 april 2015 14:45

Detta med väder är något som kan få varandra svensk att prata sig blå

Är vi nånsin nöjda? Jag är, när solen lyser och det är vindstilla.
Sen spelar det ingen roll om det är minus fem eller plus 40 grader
Faktiskt
Jag älskar sol!! That's IT!

Något jag inte gillar det är det här

Ja nu syns det knappt men det haglar

Men något annat jag har svårt för det är människor som använder vädret för att ha något att prata om, och då alltid med negativitet i rösten.
Det är kallt
För varmt(den hatar jag mest)
För blåsigt
För regnigt
För soligt (nej ok den frasen hatar jag mest)

Prata gärna om vädret men konstatera då
Åh vad soligt vi haft det
Oj vad det blåser idag
Idag är det verkligen varmt
Jösses vad det regnar

Och med lixom lite glädje i rösten
För är det något vi verkligen inte kan rå på så är det just vädret!!

Jo då jag klagar oxå på vädret
Säger ofta högt FÖR MIG SJÄLV
Fan vad jag harar vintern!
För det är den enda årstiden jag verkligen avskyr! Tyvärr
Det enda positiva med vintern är december och allt vad det innebär
Resten av månaderna bort med er

Tack för ordet

Av Familjen - 9 april 2015 19:59

Sluta blöda NU, jag k r ä v e r det!
Helskotta i gatan vad jobbigt det är
Jag g i l l a r inte blod
Vem gör det lixom?

Barnfri helg är här
Jag både längtar efter det och hatar det
Skönt faktiskt att få lite andrum från barnen
Gör det mig till en dålig mamma?
Men samtidigt så saknar jag de små liven så det gör ont!!!!
Jag är så glad att jag och mitt ex har en så bra relation så de kan ringa mig och säga god natt om de vill!
Snart är det måndag igen och då får jag krama mina gosefisar och svara på frågor som "är 82 mer än 63" "är 9 mindre än 12"
Och ja stor tjejen kommer med mer kluriga saker
"Vad är norrsken?" "Varför syns det inte jämt" "har Jesus verkligen funnits"
Klurigt och underbart

Men
Ikväll är det all alone

Fötterna på bordet
Middag i form av knäckemackor med ägg och kaviar och tvn helt för mig själv
Istället för att sörja tiden från mina barn som jag ändå inte kan göra ngt åt så ska jag njuta av vardagslyx som inte är alla förunnat

Om bara den här

Kan börja avge lite värme så är denna kväll så fulländad den kan vara :-)

Av Familjen - 7 april 2015 14:16

Det finns så mycket som tär på en i livet.
Ibland tär man också på varandra.

Att det aldrig slutar blöda tär på mig, fruktansvärt mycket faktiskt. Har fått blodstillande tabletter nu vilket är bra men de gör mig illamående och skakig. Och de funkar eg bara till en viss gräns, så fort jag anstränger mig lite så blir det värre. Hittar INGEN på nätet som blödig så här länge. Annars brukar ju Google ha både en och två skräckhistorier men nej inte här. BRA iofs men det får mig att bli ännu oroligare och det tär.

Relationer tär på en, det har varit otroligt lugnt och mysigt här hemma i dryga två månader men denna helg. Usch den har varit jobbig, jag har fått så mycket smågliringar om hur jag r och hur jag fostrar mina barn.
Jag vet att det kommer för att han mår dåligt och är stressad
Vi har haft huset fullt och en massa fix med det samtidigt som han såklart inte kan släppa allt som rör vårdnadstvisten
Men jag vet inte om det är en ursäkt och det tär....

Barnen har små "problem" hela tiden, det är öron, mage och hals! Små problem som går att lösa men ständig oro tääääär

Min vikt täääär på mig

Usch vilket deppigt inlägg
Förhoppningsvis så blir allt bra snart
Eller sämre
Vem vet

Härligt tisdag

Lite påskfint har vi iaf haft här hemma

Av Familjen - 1 april 2015 09:31

2 1/2 vecka har gått och jag kan inte påstå att jag mått så bra.
Blödig mkt, vissa dagar väldigt mkt. Så fort jag går lite så drar det igång.
Jobbar men försöker ta det lugnt för övrigt, det måste ju sluta snart. På Gyn var svaret, ja vissa blöder mer än andra hör av dig om det inte avtagit inom en vecka till.....suck

Känner mig smått handikappad och går runt med konstant mensvärk

Jaja

1:a april idag! Och jag hatar att bli lurad så vi får väl se om någon vågar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards